Wednesday, May 23, 2012

Merpati Reversewing D'Anizam Agrofarm

Salam 1 Malaysia n salam perpaduan kepada semua pelawat blog aku ni... semalam aku berjaya membeli sepasang induk merpati Reversewing yang menjadi idaman aku sejak baka ini mengibarkan saypya di Malaysia. Walaupun harganya 'boleh tahan' tp aku berjaya jugak mendapatkannya hasil jasa baik pemilik asal yang sgt prihatin. Mulanya aku tempah anak jer, tp time pegi nak ambik anak tu rupa2nya sekor jatuh sakit.. nak ambik anak yg pair lain masih kecik lg, bulu pun tak tumbuh lg.. so si pemilik melepaskan induknya untuk aku.. mmg langkah kanan. Alhamdulillah n aku ucap berbanyak2 terima kasih kepada si pemilik asal pasangan Reversewing ini. Mengikut kata beliau rekod anak pasangan ini yang lepas adalah samada sekor hitam n sekor merah atau dua2 merah.. tp baru 2-3 kali bertelur so aku harap ada la yg kuar kuning cam mak dia n kalau untung ada biru :) walopun agak mustahil tp kuasa Allah siapa yg tau nanti. Mengikut kata beliau lg, Reversewing ada 4 kaler utama dan harga paling rendah adalah hitam, diikuti merah, kuning dan paling mahal biru. Tp kat Malaysia aku tak pasti ler warna mempengaruhi harga, aku masih budak dalam ternakan fancy pigeon ni. Di bawah ni aku sempat ambil beberapa keping gambar semasa baru jer bawak balik burung tu.  Please enjoy the photos !!




1 comment:

  1. cantiklah....seronok je tgk....
    tahniah....termakbul niat...
    :'D

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.