Friday, December 31, 2010

Anak Burung Budgie Dah Tetas

Salam semua, minggu ni adalah minggu bertuah aku, anak burung budgie dah mula menetas.. ada dua sarang yg aku tgk dah tetas.. taktau la berapa ekor jumlahnya nanti, disebabkan ini adalah pengalaman aku yang pertama, so aku terpaksa berhati-hati n selalu merujuk kepada internet n abg aku utk pastikan peratus survival anak budgie ni tinggi nanti.. aku takmo la nanti exited masa tetas jer.. last-last yg idup cuma 2 ekor jer dari 10.. mesti sedih n moral down nyer.. so aku akan tambahkan vitamin dalam air n jaga makan induk budgie ni dengan lebih teratur bermula pada hari ini.. harap budgie aku akan hidup dalam keadaan sihat n bahagia... berikut adalah foto induk n anak yg baru tetas tu.. :) enjoy !!





Di bawah ni adalah bekas makanan yang aku buat sendiri hasil dari tinjauan di internet, mmg sgt berguna terutama time aku balik kampung berhari raya dulu.. cam penyelamat dunia la kiranya dia ni..

Di bawah ni pula adalah ayam kesayangan aku, tak lain n tak bukan adalah Giant Cochin aku yang baru berusia 4 bulan, dah sama saiz ayam gajah dah.. sbb bulu tebal n lembut serta gebu.. mmg best layan ayam ni.. manja giler.. aku tunggu lagi 6 bulan utk pembiakbakaan.. :)


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.