Saturday, October 8, 2011

Anak Brahma Dah Umur Sebulan

Salam semua, anak ayam brahma aku ni dah umur sebulan lebih dah, disebabkan ini adalah batch pertama anak brahma so aku akan buat sedikit kajian ttg tumbesarannya. Bukan kajian apapun cuma aku akan rekodkan pertumbuhannya mengikut bulan, contohnya foto2 kali ni adalah foto mereka semasa dah cukup sebulan. Macam ni la rupa anak brahma bila dah cecah umur sebulan. Bulu pada kaki mmg nampak ketara dan panjang, manakala warna bulu jelas menunjukkan ia adalah baka light brahma. Balung yang kemerahan mcm menunjukkan ayam ni jantan, selain foto anak yang bawah ni ada jugak yang aku tengok mcm betina, harap tekaan aku tepat sbb kalau jadik jantan belaka naya woo...







3 comments:

  1. ni ayam esotic ke atau ayam utk mkn daging?

    ReplyDelete
  2. ni ayam exotic, ayam asal dari India.. baka besar.

    ReplyDelete
  3. As salam mana saya nak cr baka utk bela ayam ni

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.