Friday, June 1, 2012

Baka-baka Merpati D'Anizam Agrofarm

Salam kepada semua, kedai pets aku kat Kg Bukit Naga masih byk ruang kosong lagi, so minggu lepas aku ada bawak masuk beberapa pasang merpati seperti Black Mookee, Modena Blue Barred Gazzi, White Giant Runt dan Indian Fantail.  So sekarang aku dah ada  beberapa baka merpati termasuk white dove, American Fantail, English Pouter, Pomeranian, Santinet, Homer, Australian dan Reversewing.  Aku masih dalam proses mencari Capuchine, Jacobin,  dan baka-baka yang sesuai untuk pasaran musim ni.  Maklumlah.. bukan semua baka jadi idaman peminat merpati.  Baka-baka seperti pouter yg ada 'belon' tu mmg ada tempat di hati peminat merpati di Malaysia.  So nanti-nanti lah aku buru yg tu pulak, sbb modalpun leh tahan :) Kat bawah ni ada beberapa keping gambar berkenaan merpati yg ada di Anizam Agrofarm.

Pomeranian - Induk dah baru nak bertelur semula.
Santinet ( Induk Import ni... dah ada anak sekor n bertelur semula dah )
English Pouter - tgh ngeram dah.
Homer.. anak lagi ni baru 3 minggu rasanya.
Anak indian fantail.. mak ayah dia lupa lak nak amik gambar.
Giant runt.. muda lagi ni.
American fantail.. tgh ngeram.
Hana Spangle.. tgh nak bertelur dah sbb dah induk beberapa kali.
Mookee.. tg buat sarang, burung muda.
Modena.. muda lagi ni.
Lahore.. induk dah, baka awal di Anizam Agrofarm.

18 comments:

  1. saya ade capuchine....
    jom tukar suka sama suka....ngeeee~~~~~~
    :'D

    ReplyDelete
  2. nak tukar ngan apa tu.. saya cuma ada anak ayam light brahma jer buat masa ni, merpati tak biak lg :)

    ReplyDelete
  3. Boleh x kalau saya nak beli telur burung merpati ni...untuk anak....

    ReplyDelete
  4. boleh.. sms jer saya di 012-5245002, tp kena bgtau awal.. boleh saya simpankan.

    ReplyDelete
  5. Assallam... ternak kt mana ye? Nak beli telur burung merpati :) sy duk kt johor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya di shah alam... telur merpati tak selalu ada tuan.

      Delete
    2. jom whatapp saya nanti saya forward gambar burung merpati saya.

      Delete
  6. Salam.. Ktner leh dapat homer..??

    ReplyDelete
  7. Salam ..saya ada lahore.. Mcm mana nk cepatkan ianya bertelur ya.. Org perlis ni.

    ReplyDelete
  8. Salam tuan ...nak tnya skit lah brpe maket harga merpati american fantail ..yee

    ReplyDelete
  9. Tanya pembeli nak berapa dan anda nak jual berapa pembeli kata 10rm anda kata betapa?

    ReplyDelete
  10. anizam agrofarm ney kat mne yer? ade merpati singa tu x?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.