MENJUAL UBATAN UNGGAS KESAYANGAN ANDA SECARA ONLINE ( POSLAJU )

Thursday, January 10, 2013

Projek Dark Brahma Anizam Agrofarm

 
Salam semua, gambar kat atas tu adalah jantan dark brahma aku yang sedang giat dibiakkan bersama brahma hitam betina tu... setakat ni sekor anak yg terhasil tp jantan walaupun jadik warna itam ikut ibunya.  Jika dibandingkan dengan giant cochin aku, dark brahma ni agak kecik sikit, sikit jer.. mungkin kurang berat dalam 200-300 gram jer.. tp bulu kakinya mmg lebat dan bulu peha juga sangat sempurna.  Telur dalam incubator dah 6 bijik so insya Allah akan ada bakanya menyusul hujung Jan atau awal Feb nanti... kalau ada lebih insya Allah akan ditukar milik kan :)  Aku juga bercadang nak tambah ibu brahma nanti, mungkin dalam Feb kut.. sementara tu aku duk carik jer dulu.
 
 
Foto kat atas adalah induk hitam yang sedang giat bertelur walaupun selang sehari :)
 
 
Manakala ni ibu ayam telur yg aku bela dari kecik dan sekarang aku pula giat pungut telur tiap2 hari kat reban, so takyah beli telur dah aku sejak dia mula bertelur sebulan lepas.

No comments:

Post a Comment