Wednesday, January 9, 2013

Ayam Giant Cochin Baka Anizam Agrofarm

 
         Salam kepada semua pelawat dan pengikut blog aku yg setia, kali ni aku punya blog ada masalah nak upload foto lak... tu yg lambat nak buat posting baru tu.  Tp lepas byk kali try tak jalan jugak.. last2 aku tibai je lah... asal dpt posting baru :)  Kali ni aku nak story kan pasal giant cochin aku ygtak seberapa nih.. ada 3 foto beliau di mana dia ni adalah anak hasil reban aku sendiri pada hujung tahun 2011.. lepas 1 tahun umur so mcm ni la gayanya.. saiznya mmg gadang dan kalau diukur mmg lebih besar dari ayahnya sendiri yg berusia 2 tahun tu...  mmg hebat.  Dan yg paling aku minat ialah, baka ni sgt tahan penyakit dan dapat menyesuaikan diri dgn persekitaran dgn sgt baik dan cepat.. kalau kita perhatikan, bukan semua baka ayam dari luar negara dapat merge atau menyesuaikan diri dgn iklim Malaysia.. terutamanya ayam yg direct diimport dari luar dan bukannya local breed.. tgk mmg cantik tp punyala lembik.. silap skit nak mati dah, cam hobi lak...  apapun sekarang nih, jantan aku ni dah berjaya membuatkan 2 ekor ayam betina sekaum dgnnya bertelur dan berbenih, so insya Allah aku akan bukak tawaran kpd sesiapa yg berminat utk bela baka aku nih... mmg tak secantik brg import tp tahan lama dan lasak :) hargapun seimpal :)

 
 
 
 
 
Kalau korang perasan, bulu bontot ayam2 nih semua aku cukur utk memudahkan persenyawaan, kalau tak, asyik eram telur kosong je lah aku nih....

9 comments:

  1. besaq betui ayam ni!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. bsar sngguh aye ni..sesuai dgn namo dia giant..

    ReplyDelete
  3. mmg besar.. kalau tempat kecik mmg susah skit nak biakkan... sekarang tgh tetas dah insya Allah hujung bulan 2 buleh jual dah :)

    ReplyDelete
  4. klu boleh dptkan sepasang, best jgk ni..en nizam ado biakkan jugok ko ayam modern game bantam..maksud sya, yang ori..x kacukkan dgn ayam lain..

    ReplyDelete
  5. yg ori saya tadak.. mat ramal pets ada la..

    ReplyDelete
  6. Berapa sepasang baka ni? baka dark brahma da ada sepasang? baka light brahma ada stock sepasang?

    ReplyDelete
  7. Salam tuan, sila sms ke 0125245002.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.