Tuesday, August 3, 2010

Merpati - Indian Fantail

Merpati Indian Fantail yang ada di rumah En Jalil.

Aviary En Jalil - Ada merak, merpati dan spesis ciak.

Minggu lepas aku ter berhajat nak bela sepasang merpati putih idaman aku iaitu dari jenis Indian Fantail. Lalu first of all macam biasa lah aku ke kedai pets dekat Sri Muda ni utk tgk2 kut-kut ada.. Mmg ada dan mmg cantik.. tp bila di tanya harga.. fuhh.. Rm180 sekor.. tak best lah.. so aku surf internet ( mudah.my ) n jumpalah seorg hamba Allah nih yg nak jual.. So aku call n janji nak ke rumah dia.. Ahad lepas (1 Ogos 2010) aku terus ke rumah dia, hajat nak tgk dulu kalo berkenan baru ambik.. tp bila dah sampai terpana kejap sbb aviary dia mmg cantik dan burung merpati Indian Fantail byk duk berterbangan. Ejad adalah contact person aku, budak lagi.. yg tuan punya burung adalah ayahnya, En Jalil... sembang punya sembang rupanya diaorgpun org Kedah jugak..org kampung abg aku pulak tu, Kg Anak Bukit... Keputusannya aku beli sepasang merpati Indian Fantail pure white dan aku bawak balik :) Burung yg aku belu tu masih muda lagi, baru pandai terbang.. bulu tak penuh lagi, tp dah pandai makan, minum dan mandi sendiri. Korang boleh la tgk gambar yg aku ambik ni dari rumah tuannya sampai la ke aviary tempat aku kejer..



Merpati yang aku beli, sepasang - masih dalam kotak plastik utk dihantar ke Shah Alam.

6 comments:

  1. wahh...sukanya tegok...umah bangi kat mana??

    ReplyDelete
  2. umah kat seksyen 8 tp bela kat shah alam.. kat umah takder space..

    ReplyDelete
  3. kat mana nk beli buat ubat?

    ReplyDelete
  4. boleh pi kedai pets , byk merpati ni, en kat area mana ?

    ReplyDelete
  5. Berminat nak dapatkan merpati jenis ni.ada jual x?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.