MENJUAL UBATAN UNGGAS KESAYANGAN ANDA SECARA ONLINE ( POSLAJU )

Thursday, August 30, 2012

Anak-anak Ayam Red Rosecomb

Aku dah lama teringin nak hasilkan baka rosecomb yg beraneka warna sbb bg aku mmg baka yg byk kaler ni ada nilai yg tersendiri.  Usaha aku kini dah berhasil dgn adanya anak rosecomb merah hasil kacukan dengan induk berdarah ayam hutan.. aku harap anak2 kan jadi pelapis dan pembaka yg dasyat satu hari nanti sbb selain nak hasilkan red rosecomb aku jugak nak pastikan badan rosecomb ni menjadi semakin kecil dgn ekor yang lebat serta tubuh yang agak tegak.. anak jantan yg dalam gambar di bawah tu dah ada ciri2 tubuh kecil dan tegak so aku nak tgk la perkembangan ekornya.. adakah akan lebat atau sebaliknya.  Kalau kat US, ayam red rosecomb dah byk dibiakkan, malah terdapat pelbagai variasi rosecomb dah pun cuma kita jer tak main lagi.. insya Allah lepas ni jo kita lak main :)
 

No comments:

Post a Comment