Wednesday, September 12, 2012

Ayam Black Giant Cochin

Salam semua, ayam Black Giant Cochin ni dah lama dah aku cari.  Tambahan pula bila aku dah tgk rupa mak ayahnya yg besar gedabak tu.  Dah la tu gebu lak.. so aku dapat sepasang ni untuk aku biakkan dengan jayanya..amin.  Sekarang baru umur 2 bulan lebih so aku kena tunggu lagi 4 bulan untuk dia mula biak..  Dulu pernah dah aku dapat abang dia yg sulung sekor tp mati time aku sibuk2 pindah rumah dulu.  Sayang betul.. bukan senang nak dapat baka pure ni.  Sekarang ni waktu yg baik untuk aku mulakan semula ternakan memandangkan Aidilfitri baru jer lepas so bermaksud aku ada lebih kurang setahun untuk usahakan ternakan aku tanpa ada cuti panjang yang merisaukan.  Kalau tgk dari bentuk badan ayam yg aku pilih ni mmg sah baka pure.. hitamnya pun tak bercampur dengan warna lain.  Harap kekal hingga dewasa yang mana bulu2 ni akan bertukar jadik warna hitam dengan kilauan kehijauan, time tu mmg akan nampak tersangat cantik. Kat bawah ni adalah pasangan yg aku dapat baru2 ni hasil duit jualan merpati :)




Harap yg jantan jadi camni..

Dan yg betina jadik camni :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.