Saturday, February 16, 2013

Black Rosecomb Stok Jualan Hujung Feb 2013



Alhamdulillah syukur aku ke hadhrat Allah SWT atas limpah kurnia Nya kepada aku pada 2013 ni. Walaupun ada dugaan berat yg aku tgh tangung beberapa tahun ni tp rezki dalam ternakan ayam eksotik terutama rosecomb, giant cochin dan brahma masih berpihak kepada aku. Bukan nak riak tp membiak sakan ayam2 tu kat farm kecik aku ni, tak muat weh nak letak mana, terpaksa jual merpati utk clear sangkar. Anak rosecomb bakal bertukar tangan penghujung Feb 2013, ramai yg oder tp aku tak ingat sapa, semua aku janji hujung bulan, sapa cepat dia dpt la.. sori kengkawan huhu. Setakat ni aku ada 7 pasang yg akan capai umur 2 bulan lebih skit pd hujung bulan ni. Khas untuk jualan nanti, yg selebihnya ada berbelas ekor lg tp semuanya jantan.. adui.. lupa set semula incubator bulan tu :(.. Ramai pelanggan tanya kenapa nak tunggu umur 2 bulan baru nak letgo, aku bukan tak nak jual awal tp aku takut anak2 ayam tu tak cantik bila besar. Biar aku tgk betul2 dulu baru aku jualkan, senang.. takder la pelanggan komplen, buatnya tetiba kuar bulu merah kat tengkuk tu maunya tak naya muka aku kena maki... jadi utk langkah berjaga2 aku simpan besar skit n aku bg jaminan boleh pulangkan ayam jika tak ori.. senang jer, aku ni bukan nak apa, nak berkawan jer ngan rakan2 yg satu minat nih. Malaysia bukan luaspun. Berikut adalah foto2 anak2 ayam yg aku maksudkan tu.. enjoy lah kengkawan !





2 comments:

  1. kalow boleh nak tau berapa harga ayam ni??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga Ayam ni en boleh tgk dalam list di sebelah kanan blog ni ..

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.