Sunday, May 19, 2013

Ayam Sablefoot @ Booted Bantam

 
 Pagi tadi tepat jam 6:17 pagi aku terima satu kotak berisi trio anak ayam baka booted bantam.  Kiriman dgn bas dari saudara Hafiz (Rare Aves) BM, Penang.  Lama dah aku berkenan ayam ni.. dulu pernah bela tp ter 'padam' la plak hehe.. Tu foto kat atas tu la anak2 aku yg baru sampai tu.  



Foto kat atas pulak anak2 ayam yg sama yg telah masuk sangkar.  Harap mereka suka la sangkar n kediaman baru mereka ni.  Minat aku pada baka ayam ni adalah bulu kakinya yg sgt panjang selain saiz body nya yg comel bak serama.  Trio yg ku oder ni adalah dari induk yg sama so aku kena la usaha cari baka dari kengkawan lain yg ada bela utk buat tukar suka sama suka.  Baru berubah skit bloodline nya.  Baka yg aku perolehi ni mmg bermutu di pandangan mata aku, ya lah induknya pure import.  Mmg design baikkk punya la.. untung aku :)


Foto kat atas tu adalah induknya ( foto aku ceduk rare aves punya blog.. belum mintak permision lg nih hehe ).. dan aku berharap anak2tu akan membesar n jadik sebijik cam parent dia ni atau lg dasat.. hehe.  Mana tau gen darah anak bawak baka yg paling tulen n cantik.  Boleh buat selective breeding lak nanti.  Hasilnya mesti menawan :)

6 comments:

  1. Lawa dah nie.. Hehe.. Moga2 berkembang biak hendaknya.. Hehe

    ReplyDelete
  2. masa saya pi hari tu baru menetas, ibu bapa dia memang comel sgt. sya pun minat gila. tanya tapi fiz tak tau nak letak harga camne lagi sbb baru menetas. mungkin masa akan datang akan cuba miliki specis ini bila upgrade reban.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg comel.. sbb tu saya usaha jugak beli wlopun cam agak penat nak jaga byk2 hehe.. harap membiak la nanti.

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.