Friday, January 28, 2011

Ayam Azrul ( Member Aku )

Salam,
Minggu ni adalah minggu memburu ayam buat aku. Sebenarnya aku tolong member aku carikan ayam kegemaran dia utk dibela secara suka2 kat umah dia di Kuala Selangor. Member aku nama dia Azrul, kejer satu tempat jugak ngan aku.. baru mula berkecimpung dalam dunia 'belaan' dalam setahun lepas.. dulu aku dah carikan ayam mutiara utk dia dan alhamdulillah dah membiak :)... kali ni aku diminta carikan 3 baka ayam iaitu :
a. Ayam Gajah
b. Ayam Selasih
c. Ayam Bulu Balik

So misi mencari aku akhirnya berjaya juga, semuanya serba 4 ekor atau 2 pasang.. kalo ayam gajah n selasih mmg senang nak dpt anak benih tp yg bulu balik ni susah skit.. mujurlah penjualnya tu jenis senang kira so alhamdulillah semuanya jadik... Berikut adalah foto2 anak2 ayam yg berumur sekitar 2 minggu ke 1 bulan kepunyaan Azrul... harap membesar sihat dan kuat bagai johan :)

Ayam Gajah

Ayam Selasih

Ayam Bulu Balik

5 comments:

  1. saya nak cari jugak ayam bulu balik sepasang..bela suka2..

    ReplyDelete
  2. buleh.. en kat mana ? saya duk cari ayam silkie gebu tu.. tak jumpa lg.. ingat nak bela sepasang..

    ReplyDelete
  3. saya kat n9..tp belajar lagi kat perak.silkie baru ade seekor.dalam perancangan nak tambah.bela suka2..berapa ea ayam bulu balik ni sepasang?

    ReplyDelete
  4. ayam bulu balik ni sepasang rm50 saya beli.. didatangkan khas dari kelantan tu :)

    ReplyDelete
  5. Salam, mana nk cari ye ayam bulu balik nie?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.