Tuesday, March 22, 2011

Ayam Giant Cochin Bertelur


Salam, berita gembira ptg ni.. ayam giant cochin aku dah start bertelur, jam 1 tgh td time aku check reban ternampak sebijik telur di tgh reban.. bila tgk n teliti betul2 mmg sah la telur tu kepunyaan giant cochin. Sbbnya mmg takder ayam lain kat reban tu, kalau ada pun ayam silkie n bantam ttp dikurung. Ok tu berita baiknya.. berita buruknya pulak, telur tu gerenti tadak benih sbb mmg takder jantanpun.. :( jadi terpaksa aku mkn telur giant cochin goreng mlm ni. Kalau ada benih mau aku jual RM50 sebijik... kakakah (gurau jer..) Ni aku tgh cari giant cochin jantan lagi ni.. kalau jumpa bolehla biakkan, kalau tak, mkn telur la aku hari2.. buat masa ni baru sekor bertelur.. tp ayam ni sebaya.. buatnya bertelur 2-2 tu, mmg takyah beli lauk la lepas ni.. :) Kat bawah ni adalah telur yg dikutip tu.. walaupun telur pertama tp saiz dan bentuk sgt cantik dan sesuai utk pengeraman.


7 comments:

  1. tak pe,saya dah sms abg hari tu..jangan lupa bang saya booking ayam bantam silver lace dan golden lace sepasang ok.

    ReplyDelete
  2. ok set.. kalau dah ada anak sy bgtau :)

    ReplyDelete
  3. Haha. Tahniah. Tu ayam yg Nizam beli kat brader di sg buluh tu ke? Sya ada beli sepasang baru2, rasanya tak lama lagi bertelur juga kot. Asyik manjat betina je jantan tu.

    Silver bantam amacam? Saya ada beli gak spasang, dah panjat2 juga, cuma reban blum di buat2 lagi. Tq for helping me. Klu nak golden bantam, let me know. Umur dlam 1 bulan. Baru ni sepasang RM150.00 Ori, cantik, tapi anak tak bnyk sebab dia jual sentiasa, tak kira umur.

    ReplyDelete
  4. abg bedin ada giant cocchin ke? saya tadak jantan ler bg bedin.. tgh mencari ni.. silver bantam saya pun tgh memanjat tu.. dalam sebulan 2 lg bertelur la agaknya.. saya mmg tgh cari golden bantam, kalau ada info bgtau saya, nak jugak 2-3 ekor. Nanti saya sms bg bedin..

    ReplyDelete
  5. Hahaha, ramai pulak yg contak saya pasal golden bantam ni, nnti sya p tengok klu ada saya borong semua, nnti awak bayar minum teh tarik je utk saya. Klu ada lagi lah

    ReplyDelete
  6. Kalo kirim ke kaltim, gimana gan? susah tidak ya? tengyu

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.