Monday, March 7, 2011

Button Quail Batch Ketiga Tetas



Salam semua, kali ni aku nak update pulak batch ke-3 button quail yg menetas mungkin awal pagi semalam ( sabtu n ahad aku tak sempat datang tgk ).. pagi tadi aku tgk dah kering semua bulu, ada 7 ekor semuanya.. so campur yg dah tetas 2 batch sebelum ni dah 12 ekor.. alhamdulillah. Bertambah jugak koloni mereka di tgn aku :) ada 2 batch lg yang belum tetas, dalam 12 biji, insya Allah akan tetas menjelang April nanti.. buat masa sekarang induk button quail dah stop bertelur, mungkin dah abis musim.. bagus jugak sbb akupun dah risau takut induk mapuh pulok.. kekekekeh.. sekarang aku tumpukan untuk sediakan nutrien yg cukup utk kembalikan kesihatan induk-induk tu.. kesemua batch pertama, kedua dan ketiga ni aku takder niat lg nak jual, niat nak simpan sebagai induk pelapis.. insya Allah kalau ada batch seterusnya akan aku jualkan kepada yg berminat..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.