Thursday, July 21, 2011

Anak Silver Bantam Jantan Utk Dijual (SOLD)

Salam, berikut adalah anak silver sebright jantan yg masih tinggal untuk dijual. Minta maaf byk2 kepada pengunjung blog yg harap aku dapat jual secara berpasangan, sbb bila check hanya jantan jer yg jadik.. so aku jual tak la mahal sgt, cukup sekadar boleh akad jual beli dengan senang hati di kedua-dua pihak. Aku dengar ada pengusaha yg cekik darah time jual ayam ni, umur 3 bulan dah jual sepasang rm600.. aku harap aku takkan jadik camtu.. kesian kat pembeli. Ada yg dapat yg tak original pulak tu, bila mintak tukar tak bagi.. hati2 dgn org camni.. dengarnya dia beroperasi di Sg buloh.. ada ramai yg dah terkena. Aku kalau tak ori ckp jer tak ori, kalau pelanggan nak jugak jual jer la murah2.. Yg penting akad tu jelas. Kita org Islam la.. Buat apa nak tipu, dah jadi tabiat bawak ke mati nanti. Buat pengunjung blog aku ni, aku sekadar berpesan, sabar jap n berurusan lah dgn penjual yg bertanggungjawab, jgn disbbkan tak sabar, duit anda melayang.. sakit ati pun dapat.. belajar kenal ayam dulu baru beli. Aku bukan apa kesian kat kawan2 yg dah terkena.. org Melayu ni bukan byk sgt duit, dikenakan pulak oleh org Melayu jugak.. niat nak cari duit utk anak bini last2 kena tipu... aduhhh. Di sini aku berikan nama penjual ayam eksotik yg aku rasa jujur selama aku berurusan.



1. En Mat - Ramal Pets Shop, Sg Ramal Dalam, Kajang, Selangor.



2. En Man - Sg Petani, Kedah.



2 org ni jer yg aku percaya setakat ni, yg lain samada aku tak percaya langsung, tak percaya sangat atau tak kenal langsung.



p/s : Mintak maaf cakap lah kepada yg terasa hati, tak sanggup tgk Melayu makan Melayu.



Berikut adalah anak silver bantam yg ingin dijual :




Foto 1 : Umur sebulan lebih. RM100 (SOLD)




Foto 2 : Umur 2 bulan lebih dah.. RM 150.. (SOLD)

4 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.