Friday, September 30, 2011

Anak Light Brahma + Giant Cochin

Salam semua, anak-anak kacukan aku ni dah membesar bagai johan dah.. mmg best tgk tumbesaran mereka ni. Dari sehari ke sehari ada jer pe'el mereka yang aku suka tgk.. kebanyakannya suka lawan tgn aku, melompat-lompat la anak2 ayam tu bila aku acah ngan tangan aku. Warna anak-anak ayam ni hampir semuanya ikut ayahnya. Ada yang betul2 'light' menyebabkan aku tak sabar nak tunggu mereka ni membesar. Setakat ni aku tak dapat nak bezakan antara jantan dan betina, satu-satunya panduan aku untuk mengenal jantan dan betina anak ayam pada umur ni hanyalah bergantung kepada saiz kepala mereka. Yang berkepala besar tu kira jantan lah... n begitu jugak sebaliknya. Kebanyakan tekaan aku tu tepat buat masa ni. Tp still nak tunggu n lihat. Boleh buat ujikaji untuk panduan masa hadapan.



Ni lah ayah mitahli anak-anak ayam kacukan tu.



2 comments:

  1. Salam Ecik Nizam...berapa harga anak kacukan yang comel2 lote2 ni???

    ReplyDelete
  2. Salam, setakat ni saya letak harga RM250 sekor pada umur sebulan.. kalau berminat boleh call saya di 012-5245002.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.