Tuesday, September 20, 2011

Ayam Gajah Aku Dah Bertelur

Salam tuan2 dan puan2 yg saya hormati sekalian, hari ni laporan aku adalah berkenaan ayam gajah yg dah bertelur.. aku rasa umur pasangan ni baru 20 minggu (5 bulan).. tp dah bertelur. Mmg cepat.. wa manyak untun wooo.. tatak payah bele lame-lame.. tp sepasang jer.. kalau betina banyak lg la best :) takpa, sabar dulu.. pelan2.. hari ni telur pertama beliau, mmg kecik sbb ayam dara.. bg batch kedua nanti mungkin akan lebih besar, kebiasaannya mcm tu la.. foto bawah sekali tu ada aku buat perbandingan antara telur2 ayam eksotik aku.. kalau dibandingkan dgn giant cochin, ayam gajah mmg lebih besar saiz dan kuantiti dagingnya tp sbb ayam betina tu baru mula bertelur so telurnya kecik je la dari telur ayam giant cochin tu. Aku tak pernah timbang berat ayam gajah atau brahma atau cochin aku tu.. tp aku rasa utk tujuan rekod perlu jugak aku buat satu masa nanti.. Lepas ni boleh la aku biakkan ayam gajah pulak, jual anak, sekor Rm3.50 utk umur bawah seminggu.. hehe best dak angan2 aku.. Kat bawah ni aku sertakan foto-foto berkaitan benda-benda yang aku cerita td..








No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.