Sunday, April 8, 2012

Black Rosecomb Mula Biak

Salam satu Malaysia, dah seminggu aku duk kutip telur pasangan Black Rosecomb aku ni, bila dah masuk incubator n diteropong mmg ada benih, so alhamdulillah la.. so lepas ni aku harap anak dia kuar dgn cantik n kiut2 belaka mcm mak ayah dia, dijangka pertengahan bulan ni menetas la tu.. kalau takder aral hujung bulan depan boleh la aku jual kpd sapa2 yg minat baka ni.. ayam ni sgt jinak, rintang penyakit dan mudah biak.. telurpun dia eram sendiri cuma aku jer eram pakai incubator sbb takmau ibu ayam tu stop bertelur. Rosecomb ni juga satu jenis ayam yg manja dan suka dibelai, so mmg sesuai dibuat pet.. perangai cam ayam serama la jugak. Kokok pun tak nyaring sgt so jiran tak la marah hahaha. Kat bawah ni adalah pasangan rosecomb aku.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.