Thursday, November 3, 2011

Baby Black Giant Cochin

Salam semua, semalam aku sempat singgah Ramal Pets... ambik anak giant cochin hitam yang termenetas kat kedai dia. Ceritanya bermula bila En Mat ni import ma n bapak dia dari oversea ke Malaysia. Semasa transit kat kedai beliau, ibu ayam ni sempat la bertelur 3 bijik. Bila dieram menetas la sekor.. mmg mangsa aku la sbb En Mat sms aku tanya nak ke tak ? Aku ngaku je la.. sbb aku dah tgk mak n bapak dia, mmg pure itam.. besar lak tu.. gedabak ! Cuma tak sempat amik gambar jer mak n bapak dia kalo tak leh tunjuk kat korang. Sapa la yg beli parent dia ni, mmg untung... aku mmg tak cukup duit nak beli pasangan ideal tu.. leh tahan harganya :).. Anak yg aku dapat ni nampak gayanya cam jantan, kalo jantan nanti aku survey2 la betina bila dia dah cukup umur :).. harap sihat walafiat la hendaknya dia ni.. sekarang baru umur 3 minggu...



Lebih kurang camni la bapak dia, besar n bulu lebat sesangat... ( Foto internet... )

2 comments:

  1. Uiiiyooh best laaa bang! Banyak benda saya boleh blajar dari abg ni... Memang best! Saya ada juga... Tapi taklah sebest abg punya collection... Nama saya Akmal... Harap abg boleh beri tunjuk ajar macamana nak jaga ayam ni dengan baik... Saya pon nak blajar update blog... Ayam ada seratus eko lebih hasil dari pelbagai spesis... Ada silkie itam putih dan oren kelabu, ada ayam api api purple itam n lavender, ada mini cochin juga tapi saya nak tambah lagi koleksi dan nak jadikan baka... Abg ada no tel? Nanti boleh calling calling...

    ReplyDelete
  2. saya ni pun tak pandai sgt tp bila dah pernah buat sendiri ni ada la skit pengalaman.. mmg saya suka kumpul baka exotic ni buat koleksi, tp tempat kecik so skit2 je la dulu.. ni nak tambah lg tp tk mampu kalau yg induk, dapat kaw tim anak pun jadi ler.. :)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.