Wednesday, February 9, 2011

Demam Silver Sebright Bantam

Demam.. satu perkataan yg boleh aku gambarkan berkenaan diri aku dalam sehari dua nih.. bukan demam panas atau apa2.. tp demam gilakan ayam silver bantam nih.. baru awal minggu lepas aku dah dpt sepasang anak umur 2 minggu, td tghari aku ke Sg Buluh pulak ambik sepasang lg silver bantam dewasa ( umur 5 bulan ) utk pembakaan.. mmg lah aku dah demam. Ni ada aku tunjukkan gambar ayam yg baru aku ambil tu.. dah pandai kokok dah.. cuma perlu tunggu lagi la utk dibiakkan sbb belum galak lg, mengikut kata breedernya kena tungu lg 3-4 bulan jugak sbb ayam ni akan mula biak umur sekitar 8-9 bulan. Bulu masih comot sbb duduk ramai2 dalam sangkar, ni esok lusa aku nak mandikan dgn shampoo shukubutsu wakakakah... Mulanya aku takder niatpun nak beli ayam nih tp bila dipikirkan balik kalo aku bela anak umur 2 minggu tu mau dekat setahun kena tunggu utk biak so baik aku ambik yg dah besar at least tak la lama menunggu. So keputusan di buat n on the spot aku ajak member aku Amin yg tahu selok belok Sg Buluh utk pi cari breeder nih.. 40 minit perjalanan dah sampai n terus pilih ayam n bayar duit n bawak balik. Selesai.. ni nak bela n biakkan pulak la.. harap berjaya.. doakan aku..aminnn..



Silver bantam jantan yg baru aku beli.

Silver bantam betina yang menjadi pasangannya.

Ni adalah kawanannya yg masih tinggal di rumah breeder tu.

2 comments:

  1. Salam,
    Agak2 Bantam ade stok lg x skrg bang?

    ReplyDelete
  2. boleh tau sungai bulaoh kt mne,,,?
    boleh bago koordinate ke...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.