Wednesday, February 23, 2011

Serama Pejantan Reban

Salam geng.. ni aku nak update ttg serama aku, walopun tak sehebat mana tp aku tak kira, aku nak update jugak, korang pun aku paksa baca jugak.. hehe.. anak serama aku yg tetas dulu idup sekor jer.. alasannya, aku tak sempat jaga lalu kojol ( mati ler tu ).. tp yg idup tu jadi betina so untung la aku.. ada aku upload foto dia kat bawah tu, kaler cantek la n harap bertelur sbb dah bentuk badan cam ok. Tp kali ni aku nak citer tentang reban serama aku, buat masa sekarang aku ada sekor pejantan n 2 induk yg tengah galak bertelur, kat bawah ada aku tunjuk gambo, leh ler tengok.. aku suka tgk yg jantan tu sbb nampak cam kerek jer sepanjang masa.. hehe.. hrp jadik anak byk ler.. ptg td aku suluh telur yg dalam inkubator tu mmg dah ada benih, alhamdulillah.. doakan menjadik jugak la lepas2 ni pun.. Warna anak nanti aku rasa tak lari byk la dari mak bapak dia, mmg aku suka kaler seakan buff camtu.. nampak cam lembut jer..


Anak serama betina first batch.

Bapak serama tak mandi pagi.


Bapak serama dah mandi pagi tp belum sarapan.

Bapak serama dah mandi n dah sarapan.


Duk ber 'isteri' rehat.. hehe..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.