Wednesday, April 6, 2011

Nipple Drinker System

Salam semua, hari ni aku duk pulun pasang nipple drinker system kat reban, berhempas pulas jugak la sbb first time pasang n pakai.. mujur menjadik :) (bangggaaa..) buat permulaan aku pasang kat satu deret sangkar dulu sbb nak tgk hasilnya lepas beberapa hari, satu yg aku risau adalah takut-takut ayam2 aku tak reti minum, kiok la jawapannya.. so lepas aku pasang, aku terus buat pemerhatian. Nampak mereka dah mula mematuk-matuk nipple rinker tu.. Alhamdulillah. Jadik jugak plan aku ni.. So hari ni aku alihkan bekas minuman lama n biar bekalan air bergantung sepenugnya pada sistem tu.. nanti bila nak balik cuti aku masukkan balik, bukan apa takut tersumbat ke apa ke susah lak nanti.. takmo la lepas bercuti kena duk tanam bangkai ayam lak.. :( takmo n tobat takmo. Kat bawah ni ada beberapa gambar aku snap untuk rujukan aku n korang para sahabat yg budiman :)



4 comments:

  1. Salam Encik Nizam...
    Nipple rinble ni die punyer air kuar mase ayam catuk saje ke....
    kat mane dlalu ade jual bende ni?

    ReplyDelete
  2. Salam, mmg betul tu, air akan kuar bila ayam catuk drinker tu.. saya beli dari member jer. Kat kedai payah jumpa..

    ReplyDelete
  3. harga dia berapa ya..berminat lah

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.