Friday, June 17, 2011

Lahore + Fantail 2nd Batch

Salam, semalam aku check sarang merpati, tgk ada 2 ekor tetas lagi.. alhamdulillah.. kali ni aku kasi ibu merpati kampung eramkan n jaga.. bukan apa, plan aku kalau aku rampas telur n kasi pasangan lain eramkan, lahore tu akan bertelur lg.. so cepatlah aku dapat anak lahore. Manakala telur merpati kampung tu aku bagi jer kat org nak buat ubat. Plan aku tu menjadi.. lahore aku bertelur lagi n kali ni dengan pasangan lahore jugak.. aku tak kacuk dah.. senang nak jual anak, kalao kacuk payah lak aku nak jual nanti.. tak balik modal la pulak, nak beli dedak pun asyik pakai duit gaji jer.. tokey balak pun bankrup :) Lepas ni aku nak cuba pulak biakkan baka lain lak, yg aku berkenan setakat ni n mampu adalah mokie n capuchine.. yang aku ada sekarang tp belum matang adalah american fantail. Lg 3 bulan matang bertelur kut.. berikut aku sertakan foto2 yg sempat aku snap.



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.