Thursday, March 22, 2012

Anak Kacukan Ayam Hutan Bulu Betina + Rosecomb

Salam semua, minggu lepas adalah minggu yang aku sgt2 nantikan di mana telur2 dari ayam betina rosecomb yang dikacukkan dengan ayam hutan jantan bulu betina dijangka akan tetas. Aku saja jer buat eksperimen mana tau akan jadik ayam yg hebat2 dan cantik.. tak salah mencuba hehe.. so seperti yg dijangka, drp 5 biji, ada la 3 ekor yg berjaya tetas dan nampak sgt sihat. Warnanya hitam legam dan semuanya berbalung rosecomb, kira menariklah bg aku.. boleh la buat baka rosecomb bulu betina tp tak pasti la aku samada anak2 ayam ni akan jadik bulu betina ke tak.. kita tunggu la sama2.. tak sabar nak tunggu anak2 ayam aku ni membesar.. Insya Allah aku tak lupa update kan kat blog kesayangan aku ni bila baby2 tu dah ready :) Aku ni mmg tak habih2 dengan idea kacuk mengacuk ayam.. abih ayam aku kacuk, tp tu mmg hobi aku utk lihat apa jadik kat anak ayam yg dikacuk tu.. nikmat menunggu dan melihat sesuatu yg aku tak pasti adalah sgt best.. hehe. Takper kalau korang tak paham, yg penting aku mmg mcm ni.. mangsanya adalah ayam2 aku la.. hehe

Baby2 nya... yg itam legam :)
Si Bapa nya..
& Si Mama nya...

2 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.