Saturday, March 24, 2012

Update Anak Ayam Hutan Bulu Betina

Salam, update terbaru ttg anak ayam hutan bulu betina aku dulu.. sekarang dah umur sebulan setengah dah. Balung mmg jelas nampak. Kat sini aku tunjukkan gambar kedua2 jantannya sahaja.. yg betinanya takder beza so aku tak la giat sgt nak tunjuk :)... aku ada jugak la periksa kut2 tumbuh bulu jarum kat atas belakang atau kat leher anak ayam ni tp masih belum ada lg.. lawi mmg la lambat lg. Bukan apa just nak pastikan anak ayam ni jadik bulu betina, kalau ditakdirkan ada bulu jarum tu kat belakangnya so sahlah anak2 ayam ni tak jadik bulu betina.. aku masih dalam mood menunggu lg la ni, at least sampai umur anak ayam tu 3 bulan baru la aku betul2 confident yg anak2 ayam tu berbulu betina. Kat bawah ni adalah foto2 mereka yg berkenaan.. dan yg bawah sekali adalah batch terbaru anak ayam baka yg sama hasil dari 3 induk yg berbeza iaitu induk ulu kepala kuning, induk bulu kepala hitam dan induk bulu kepala merah..anak2 yg dah sebulan setengah tu adalah dari induk bulu kepala merah.. sama2 la kita tgk perbezaannya nanti jika ada.




1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.