MENJUAL UBATAN UNGGAS KESAYANGAN ANDA SECARA ONLINE ( POSLAJU )

Friday, March 9, 2012

Ayam Bertanduk ( Horned Chicken )

Salam semua, kali ni aku nak berkongsi satu perkara aneh yang terjadi pada ayam student aku, dia ni peminat ayam laga, berasal dari Perak.. dah sama minat so boleh la bersembang lama :)... dalam duk sembang2 tu diapun teringat sekeping gambar yg dia ambik lama dulu.. katanya "En Nizam pernah tgk tak ayam ada tanduk ?" (dlm loghat Kuala Kangsar).. "Isk, mana penah jumpa pun" kata saya pulak... tup..tup.. dia tunjuk gambar.. wah terpana jap aku.. mau nya tak, ni kali pertama aku tgk.. tp sayang sbb ayam tu mati akibat sakit, gambar yg aku upload ni pun diambil semasa dia dibawa ke klinik haiwan utk rawatan tp gagal.. tak lama lepas tu dia 'padam' tp ada la baka turun.. jantan anaknya tu, tak pasti bertanduk ke tak :).. Bila aku surf dalam internet rupanya mmg ada ayam yg tumbuh tanduk seperti 2 gambar pertama kat bawah ni.. manakala 2 lagi gambar berikutnya adalah ayam student aku tu... tanduk yg tumbuh tu macam taji kat kaki ayam jantan, keras dan tajam.. rupanya ada yg tumbuh 2 tanduk cam lembu dan ada yg satu tanduk cam badak.. Allahua'lam..



6 comments:

  1. Subhanallah......
    hebat ciptaan-Nya....
    moga baka dari tuan ada jadik cmni...
    memg hebat....hehehe~~~
    InsyaAllah..
    :'D

    ReplyDelete
  2. mmg hebat ciptaan Allah... tak pernah saya terpikir ayam ada tanduk.. insya Allah kalau ada rezki nak jugak ayam aneh ni :)

    ReplyDelete
  3. nice... memang cantik ayam bertanduk ni.. saya ada seekor yg serupa ni... memang bertanduk.. tp masa sy rakam video tu tanduk dia baru nak keluar.. skg dah 2cm keluar tulang tanduk.. ada sy letak kat youtube.. link: http://www.youtube.com/watch?v=y8LAXF6ESiM
    ni ayam saya sendiri... tak tau lah kalau anak2 ayam ni pun bertanduk juga nanti.. hehe...

    ReplyDelete
  4. wah dasyat.. turunkanlah anak2nya mana tau kut2 dapat baka sama :)

    ReplyDelete
  5. Salam,En Nizam, saya pun ada seekor ayam bertanduk satu jenis sabung. Kalau
    nak gambaq dia mail ke zakiey.dna.penang@gmail.com tgh dok biak kot nanti ada turun sekoq dua .

    ReplyDelete
  6. yg saya tunjuk gambaq kat sini dah padam, milik student saya.. insya Allah kalau ada lg boleh kita biakkan.. sy dah tgk ayam jantan muda en tu mmg menarik.. bela bg besaq rasa mcm akan panjang lg tanduk dia..

    ReplyDelete