Friday, February 24, 2012

Silver Sebright Kacuk Serama

Salam semua, td aku sempat sambar sekor silver bantam kacuk serama, ayam jantan... tgk cam galak semcm jer so berkenan n terus tangkap.. bukan apa, aku ada cita2 skit ngan ayam ni.. teringin nak hasilkan sebright hitam satu sut... harap jadik ler.. ayam ni mmg galak giler, dalam boot keterpun di berkokok lg.. body mmg kecik, balung kecik, pendek kata mmg semuanya kecik cuma semangatnya besar haha... so senang la aku nak kacuk ngan rosecomb betina aku tu. Buat masa sekarang aku ada 2 ekor rosecomb hitam betina yg giat bertelur... selama ni aku kacuk ngan ayam hutan jantan bulu betina tp aku rasa baik aku buat target hasilkan sebright hitam.. ada jugak harga n diiktiraf sbb sebright putih dah ada di USA. Harap usaha aku ni berjaya... doakan aku yer.. berikut aku sertakan foto sebright kacuk aku tu n bini2 baru dia... kepak labuh cam serama cuma bulu tak berapa nak laced, tp aku tak pedulipun kalau takder laced tu.. kalau hitam semua lg bagus, senang kejer aku :)



3 comments:

  1. ayam serama dah jual dah yang kat afiez..tp the latest anak yang ditinggalkan oleh serama..anak semua jadi mcm golden sebright's padahal bapak dia silver sebright's..cuma mak seram tue bulu warna macam golden..jadi anak jadi laced gak..t afie update kt blog latest pic hasil daripada kacukan serama n sebright

    ReplyDelete
  2. oo ya ka.. kalau leh cuba la uploadkan semua baka kacuk yg pernah terhasil utk buat rujukan sesama kita.. suka saya tgk ke'pelik'kan ayam2 kacuk tu... saya ada anak modern game kacuk rosecomb.. nanti sy uploadkan :)

    ReplyDelete
  3. Saya pun tgh dok blajar kacuk
    mengacuk

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.