Sunday, February 26, 2012

Update Kacukan Cochin-Sebright Bantam

Ingat lagi anak kacukan antara Buff Mini Cochin jantan dan Golden Sebright betina aku dulu (LINK), sekarang dah dara dah... tak lama lagi bertelur la tu.. dua2 betina.. tak dpt la tgk camner rupa jantannya... kat bawah ni adalah foto dua2 dara tu... taktau nak panggil apa sbb tak cantik mcm bantam n tak comel cam cochin... ni aku nak kacuk ngan menatang apapun aku tak tau ni.. kalau ada cadangan dari followers silakan la... warna bulupun tak cantik sgt.. taktau kut2 bila dah sekali nyalin bulu akan lg cantik... tp apapun aku suka jugak layan dua2 ekor ni sbb mereka ni jinak n suka mkn :)



4 comments:

  1. saya ader wat kacukan sebright gold betina + coachin jantan.. fizikal sama ayam tuan.. cuma warnanyer kuning kesemuanyer.. ayam pun dah matang.. cuma skarang terfikir2 nak kacuk dgn ayam per plak.. kalau ader jantan kacukan coachin-silkie... blh gak cuba kacuk dgn ayam nie.. kacukan coachin-silkie pd sya betina.. en nizam blh cuba kacuk dgn silkie plak..

    ReplyDelete
  2. oo ya ka bagus2, saya ni nak cuba kacuk balik ngan bantam gold sbb tujuan asal buat kacuk ni nak hasilkan baka ayam bantam yg lebih kuat dan rintang penyakit.. so kira cam ambik sistem imun badan mini cochin bubuh kat bantam la.. hrp menjadi.. ayam saya 2-2 betina n dah nak matang dah.. harap dpt corak bulu bantam tu semula..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.