Wednesday, August 24, 2011

Kursus Penternakan Ayam Kampung


Salam semua, pada 17 Julai 2011 lepas aku berpeluang menghadiri Kursus Penternakan Ayam Kampung yang diadakan di Oriental Crystal Hotel, Kajang.. kursus ayam buat kat hotel tuuu... dasyat wooo.. seramai lebih kurang 60 org hadir dgn para penceramah dari JPV, saintis penternakan dan penternak yg telah berjaya dalam bidang ni.. sebenarnya kursus ni asas jer, takder praktikal, kat sijil tak tulis asas penternakanpun.. so nampak cam ganas ler :) Insya Allah aku nak pi kursus praktikal lak.. bagaimanapun aku dpt byk info berguna dalam kursus ni. Byk jugak yg aku tak tau rupanya, ingat aku dah power hahaha.. pendedahan tentang pelbagai penyakit dan ubatan unggas menjadi fokus utama aku semasa menghadiri kursus tersebut, pada masa ni aku juga masih mencari kursus AI utk unggas tp masih belum ada mana2 individu mahupun organisasi yg menawarkan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.