Tuesday, August 2, 2011

Lahore Tetas Lagi

Salam semua, kali ni anak merpati lahore aku tetas lagi.. tp sekor jer.. yg lagi satu tu tembelang. Tak tau mana silapnya, awalnya bila disuluh mmg ada benih, mungkin takder rezki kut.. tp takper aku ok jer.. nanti dia bertelur lagi. Cumanya kesian pula tgk dia takder pasangan, sorang2 jer dalam sarang.. mujur mak n abah dia sporting, sekali sekala nak kuar jalan2 ok jer.. tak ler rasa terkongkong sgt. Cepat tul dia membesar.. bagus2.. lepas besar aku jual hehehehe :) buat masa sekarang induk lahore aku giat betul bertelur. Ni anak baru nak tumbuh bulu dah sibuk buat sarang dalam bekas makanan sbb nak bertelur lagi. Subur betul.. berkat bg makan kang kung selang 4 hari hahaha.. gurau jer tu. Aku amik kang kung kat kedai nak buat bagi makan ayam, bukannya merpati.. Ayam2 aku tu mmg pelahap kalau tgk sayur hijau termasuk budgie.. mmg kejap jer diaorg sesah.. Berikut aku sertakan beberapa keping foto anak lahore aku tu.. enjoy the photos :)










3 comments:

  1. pttla xtetas dua ekor...sarang tempat telor ko xtaruk rumput...telor sejuk,anak kt dalam bole mati

    ReplyDelete
  2. Lahore saya x telor lagi.. Bru susun sarang.. Lambat x dia nk bertelur?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.