Sunday, August 28, 2011

Zebra Finch Dah Bertelur

Salam Aidilfitri, tak lama dah nak makan ketupat :) akuuuu jugak tak dpt balik kampung, huhuhu.. apapun aku td exited sgt sbb sepasang zebra finch yg aku beli dah berkurun tu dah bertelur 3 bijik.. ingat mandul dah haha.. harap2 netas la, lg 2 minggu (14 hari lebih kurang ) netas la tu.... yg bestnya selama ni couple ni dah 3 kali pindah sarang tp tak bertelurpun.. pindah sarang tak bermaksud buat sarang.. kalau dikira gian buat sarang tu nak bgtaunya, si jantan tu punya la giat buat sarang, setakat ni kalau dikumpul rumput n sampah sarap yg dikutip, aku rasa dah penuh satu peti sejuk satu pintu tu... banyak kan. Last2 bertelur jugak. Alhamdulillah... Harap lepas ni membiak la dengan pesat. Apa2 pun nanti aku update kalau dah tetas. Berikut gambar telur pasangan tu dalam sarang kat reban aku.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.