Monday, August 8, 2011

Pokok anggur merah aku dah berbuah.

Salam semua, hahaha.. berita gembira. Syukur alhamdulillah berkat ketibaan ramadan ni pokok anggur merah aku dah berbuah.. bila masa berbunga pun tak tau tetiba jer ada buah. Aku takder pulak letak baja ke apa ker. Aku tanam pun main-main jer, tak sangka berbuah pulak.. kalau tau mcm tu maunya aku tanam 100 pokok (tamak.. :) )... buah anggur muda ni kaler hijau so tak la nampak sgt kalau tak tgk betul2 sbb terlindung ngan daunnya. Tp kalau diamati betul2 baru la jumpa buahnya, setakat ni aku tak letak baja apapun, 'pruning' pun tak buat.. pruning tu adalah kaedah mencantas dedaun anggur supaya pokok anggur akan terasa seperti musim luruh dan akan mengeluarkan bunga utk berbuah.. pokok pun kena tipu.. idup-idup lak tu kena tipu.. kesiannn. Lepas ni aku nak belajar prunning lak.. jom ikut aku pruning pokok anggur. Ni gambar2 pokok anggur aku beserta buahnya..







No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.