Saturday, August 27, 2011

Penghuni Baru Reban - Induk Brahma


Salam lebaran, tadi aku sempat berjual beli ngan satu kedai pets di Kajang, dapat la sekor induk brahma yg dah pernah bertelur.. tujuan aku beli ni sbb nak kawenkan dengan pejantan brahma aku yg tgh galak tu.. disbbkan terlalu aktif, brahma jantan ni akan panjat semua ayam betina dalam reban aku tu termasuklah ayam giant cochin, ayam serama, silkie dan 2 ekor induk mini cochin pun kena jugak... kesiannnn. So aku amik la tindakan drastik dgn bagi lg sekor bini kat dia.. Insya Allah kalau menjadi nanti dapatla aku jualkan anak2 dia kepada sesiapa yg berminat. Kat atas tu adalah induk brahma yang bakal dikahwenkan nanti :) manakala kat bawah ni adalah jantan brahma aku yang masih muda tp dah terlalu hyper aktif.. dan berita baiknya telur2 giant cochin yg berbapakkan brahma jantan ni sedang menunggu masa utk menetas (jangkaan 30/8 ni..) kita tunggu dan lihat.. ada 8 bijik yg berbenih.. hrp semua tetas.. aminnn.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.