Friday, January 6, 2012

Ayam Gajah Yang Gagah

Salam, tajuk atas cam tajuk buku citer kanak-kanak.. aku suka :) Nanti aku tulis buku citer ni untuk anak aku :)... ayam gajah aku yg sepasang jer pun ni sangat aku syg sbb aku bela dari kecik.. dua2 sihat n bertelur dgn baik... Insya Allah anak2 dia akan aku bela sampai besar untuk dijadikan santapan hehehe... warna ayam ni memang menarik.. teringin jugak nak kacuk yg jantan tu ngan betina giant cochin aku tp mungkin lain kali kut... tunggu dara muda cochin la bertelur.. yg mak cochin biar la ngan suaminya yg tercinta tu.. lgpun dah lama mereka bersama ( ayat drama )... kalau korang nak tau aku mmg kawal pemakanan ayam gajah aku ni... sbb takut sakit jantung... sehari lebih kurang 5 genggam dedak jer... kalau lebih takut byk lemak yg mana boleh menyebabkan kematian.. dah byk dah padam kes terlalu gemuk... tambahan kalau ayam baka byk daging nih...



4 comments:

  1. Salam bang,sy dh lma mncri baka aym gajah utk dijadikn induk.jika ada abg nk jual ke?sy tggl di sg.ramal kajang.tq...

    ReplyDelete
  2. Ya tn sy pun cari baka ni nak buat induk....no HP saya 0184000853.....brapa harga ya tn

    ReplyDelete
  3. tuan nak anak saya adalah tuan.. induk takder nak jual buat masa ni..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.