Friday, January 27, 2012

Indian Fantail + Lahore-Indian Fantail

Salam, 2 minggu sudah tetas la pulak sekor anak merpati, cuma yg aku nak citer kat sini camner mak n ayah merpati ni kaler putih tetiba anak kuar kaler tompok2.. ada sejarah dia rupanya. Ayahnya pure Indian Faintail dengan sifat ekor kembang n berjambul serta berbulu kaki.. tp emaknya adalah hasil cross antara Indian Fantail jantan dgn Black Lahore betina, so walaupun maknya berbulu putih spt dalam gambar kat bawah tu, tp masih membawa gen lahore di dalam darahnya so bila ada anak, tak heran la kalau si anak ada skit2 kaler.. bertompok2 hitam tp masih mengekalkan warna putih sebagai warna primer di bulunya. Sekali pandang nampak cantik jugak aku tgk anak merpati ni.. warna mcm seimbang kiri dan kanan tp tak la 100% simetri.. harap2 jadik betina hendaknya.. nak aku kacukkan semula dgn bapaknya. Lepas ni warna apa la pulak kuar nanti, best jugak kerja kacuk mengacuk ni.. hehe aku suka la :) Ni ada beberapa keping gambar yg aku amik, tak berapa sharp sbb pakai hp jer..








3 comments:

  1. Aslkm, yang tak ada bulu kaki tp ada jambul and ekor kembang species yang samakah?

    ReplyDelete
  2. Wsalam, kalau indian fantail original mmg ada bulu kaki, ekor kembang n jambul.. kalau selain tu dah kacuk la tu.. tak ori lg dah.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.