Friday, January 6, 2012

Stok Pewaris Light Brahma



Salam semua, gambar kat atas ni adalah stok pewaris light brahma aku, semuanya adalah yg terpilih... kriteria pemilihan adalah bulu kaki panjang, betis panjang/tinggi, balung kecik, warna cerah, dada angkat, bulu gebu dan lembut serta bertubuh besar. Alhamdulillah rupanya kebanyakan anak2 ayam aku mmg ada kriteria tu.. so tak la susah untuk aku simpan.. yang aku dah jual sebelum2 ni pun ada kriteria ni... sapa yg dah beli dari aku dulu mesti dapat rasa apa yg aku rasa.. sgt suka tgk bulu kaki dia yg panjang n penuh.. time bulu kaki gugur mmg nampak kurang skit tp bila dah tumbuh balik dia akan jadik lg lebar n panjang serta lebih berkilat dan tone warna akan jadik makin jelas... mmg best bela ayam baka ni.. aku akan sambung tugas aku untuk hasilkan ayam yg sempurna dan menarik... doakan aku. Ayam muda yg dalam foto di bawah ni dah berumur 5 bulan so tak lama lg bertelur la tu... insya Allah kalau anak dah byk boleh la aku turunkan skit harganya.. rajin2 la korang belanja aku makan.. :) Semasa aku duk taip nipun hanya tinggal 2 pasang yang belum jual.. yg lain dah sold out... batch baru akan menetas hujung bulan ni... 2 bulan jugak induk berenti bertelur disebabkan pengaruh tengkujuh.. mujur induk masih sihat dan kuat :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.